Brugsen i Give er blevet demensvenlig

500 nye Demensvenner - Brugsforeninger får viden om demens

I samarbejde med Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening har Alzheimerforeningen afholdt 4 kurser for servicepersonale i landets Brugsforeninger. 11 Brugsforeninger har allerede sendt personale af sted på kurset, som skal klæde de ansatte på til at spotte mennesker med demens og give personalet nogle værktøjer til at tackle de udfordringer, der kan følge med ved servicering af denne kundegruppe.    

3 ansatte fra SuperBrugsen i Give har deltaget i kursuset. ”Nu er der ikke sådan, at der er den store forskel på, hvordan vi behandler vores kunder. Alle skal naturligvis have den bedst mulige service, men det er klart, at netop denne her gruppe kunder skal vi have ekstra opmærksomhed på. Det er vigtigt, at man tager sig god tid med demensramte, og at man sørger for, at der ikke er stress omkring dem, når de er ude at handle. Det handler meget om praktisk hjælp både ude i butikken og ved kassen, og så handler det om at skabe rolige, gode harmoniske situationer for kunden,” lyder det fra Conny, Gitte og Gunhild.

Uddeler Claus Villumsen ser det som et naturligt tiltag, at man i Brugsen i Give nu har et slags udvidet fokus på demensramte kunder. Vi går med glæde med i konceptet "Demensvenlig Brugsforening". Snakker vi specifikt om de kunder, der er ramt af sygdom, så ser vi det som et samfundsproblem, som det er vores pligt og ansvar at være med til at tackle på bedst mulig vis til gavn for den demensramte og dennes pårørende, siger Claus Villumsen, uddeler i Give.

Tryk på linket og læs hele artiklen om Brugsen i Give, der er demensvenlig.

http://ugeavisen.dk/giveavis/Brugsen-i-Give-er-demensvenlig/artikel/332521

50% rabat på Dansk Handelsblad
BA og KÆDEFORENINGERNES KALENDER 2018
HUSK - DU SKAL BRUGE PERSONLIGT LOGIN FOR AT LOGGE IND PÅ BAs HJEMMESIDE

UDDELER:
Brugernavn:
p + personalenummer (eks. p120120)
Tryk glemt adgangskode, og du vil modtage en adgangskode i din mailboks - enten butiksmailboks eller personlig mailboks. 

Souschef/administrationschef/kontorassistent:
Brugernavn:
a + de sidste 4 cifre i butikkens kardexnr. (eks. a4012).
Tryk glemt adgangskode, og du vil modtage en adgangskode i din mailboks - enten butiksmailboks eller personlig mailboks.

Bestyrelsesmedlem:
Brugernavn
: m + medlemsnummer, der står på dit Cooppluskort (eks. m123123).
Tryk glemt adgangskode, og du vil modtage en adgangskode i din mailboks. 

Når du har logget ind, kan du rette din adgangskode under min profil, således at du kan lave dig en adgangskode, som du kan huske. Vi anbefaler mindst 8 tegn, små og store bogstaver samt tal.

Har du problemer med ovennævnte, er du velkommen til at ringe til BA på 33 24 81 35.

Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening
Colbjørnsensgade 19
1652 København V.
Telefon  3324 8135
Fax  3322 3180
Email  ba@ba.dk
Telefontid
Man-fre 8:30-16:00
1012
Velkommen til BAs nye hjemmeside. Uddeler/direktør og bestyrelsesmedlemmer har forskellige forudsætninger for at besøge BAs hjemmeside, så TRYK her og find det, der er interessant for dig.